פנטזיה מינית יוצאת משליטה וחושפת מארג של סודות, שקרים ודחפים נסתרים.

כשהאישה בוחרת בחופש היצרי ומעדיפה אותו על הנאמנות והזוגיות, נשברים חוקי המשחק ובן זוגה חווה את מחירה האמיתי של הבגידה. האם יעמוד השלד הישן של האהבה והחברות ברוחות התשוקה הסוערות?

על תשוקות יוקדות וזוגיות נשחקת, על סקס ושליטה ועל חופש הבחירה.

חילופי זהויות במהלך הסרט הן מהותיות מאד להתפתחות העלילה, הקפדנו לא לפרטן כדי לא ליצור ספוילר ונודה לכם אם גם תנהגו כך

בימוי ותסריט – דובר קוסאשווילי

מפיקים – מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום – טרנספקס הפקות

צילום – אסף סודרי

עריכה – דובר קוסאשווילי, מרק רוזנבאום

עיצוב פס קול – תומר אליאב

עיצוב אמנותי – יואל הרצברג

מוסיקה – יוסף ברדנשווילי

שחקנים – טל טלמון (תמרה), אסף גולדשטיין (אלון), אבי אזולאי (שגב), רוני דותן (מירב)

ישראל 2017

 

דבר הבמאי והתסריטאי – דובר קוסאשווילי

 

"בסוף שבוע בבילוי עם אשתי וילדי בבית מלון שם התארחנו במסגרת פסטיבל ירושלים, ירדנו לאכול ארוחת בוקר. אשתי בטעות השאירה את הטלפון שלה מולי, וניגשה להביא אוכל לילדות. באותו הרגע נכנס לטלפון שלה סמס. שבת בבוקר, הייתי בטוח שאימא שלה או אחותה מחפשות אותה. הצצתי ונפגעתי. זה היה סמס חושני מגבר זר שאת שמו לא הכרתי. הרגשתי דקירה בלב. קמתי ועזבתי את בית המלון, וכשחזרתי התברר לי שנעדרתי במשך ארבע שעות וזה בלי שהרגשתי איך הזמן חולף. לא רציתי להישאר במלון, רציתי מייד לחזור הביתה. למרות שבאותו הערב הייתה מתוכננת ההקרנה של הסרט שלי "התגנבות יחידים". אשתי העמידה פנים שהיא לא מבינה מה נכנס בי. לאן נעלמתי ומה פתאום לחזור הביתה לפני הקרנת הסרט. כשהוכחתי אותה על בגידתה היא גיחכה. כשכעסתי ואיבדתי שליטה, היא גילתה לי שזה סמס מפוברק שנשלח אליה דרך אפליקציה שמאפשרת לה לשלוח סמס לעצמה. ככה זה כשאתה חי עם אשת הייטק. שאלתי אותה למה היא מעוללת לי דבר כל כך מכוער? למה זה מגיע לי? היא ענתה לי שהיא רצתה שאני ארגיש את מה שהיא מרגישה בתקופה האחרונה. התברר לי שהיא חשדה בי על לא עוול בכפי, ההדורים הושרו והגענו מאושרים ונרגשים להקרנת הסרט.

על סמך מה שהגשתי באותו הרגע החלטתי לכתוב את הסרט "זוג יונים". ניסיתי להבין באמצעות הסרט למה הפגיעה באמון בחיי נישואין היא כל כך קטלנית ועמוקה.

השאלה המרכזית בסרט היא: מה אישה יכולה לעשות כשהיא מגלה שבעלה בוגד בה? האישה יכולה להשיב לו כגמולו, להפוך למרשעת ולבגוד בו בחזרה. היא יכולה לעזוב אותו ולחיות ללא אהבה. היא גם יכולה לבלוע את העלבון ולהכיר בעובדה שהוא זקוק לה יותר מאי פעם. מוסד הנישואין אמור להחזיר לנו את תחושת האמון בחיים, אותה תחושה שאיבדנו ברגע שהבנו שהמוות הוא בלתי נמנע. החיים כואבים ומדכאים, אך זה לא נותן לנו את הזכות להכאיב ולדכא בחזרה. רק אהבה נותנת לנו את הכוח לשמור על צלם האנוש ולעמוד מול פחד המוות.

בחרתי למקם את הסרט הרחק מחיים יום יומיים, ובניתי אותו כמבוך עלילתי מסועף המקשה על מעורבות רגשית פעילה ונקיטת עמדה ברורה כלפי הדמויות. המשחק נראה הומוגני ואחיד כאילו שהדמויות בסרט כולן מרוחקות מהמצב בו הן נמצאות. לא ממש ברור לצופה מי בוגד במי. הדימויים ההיפר ראליסטים והדיאלוגים המלאכותיים יוצרים תחושת מציאות מדומה. הסרט נשמר מהשתלשלות אירועים קונבנציונלית ולא מספק הנמקה פסיכולוגית למעשיהם ותחושותיהם של הדמויות. מה שסקרן אותי בהבעה קולנועית שכזו הוא שהיא מעלה תהיות לא רק לגבי אופן האינטראקציה המינית בין בני האדם אלא גם לגבי האינטראקציה בין בני האדם למצב העגום בעולם המשרה עליהם חוסר בטחון. ולאינטראקציה בין אמנות הפיתוי של הקולנוע לבין משמעות האהבה בין בני הזוג.

העירום בסרט מותח את קצה גבול המיניות המוכרת בקולנוע. לכן כבר בנקודת הפתיחה של הסרט כשהצופה עדין מכרסם את הפופקורן אני מגיש לו מנה גדושה של סקס כדי שיוכל משם והלאה להתפנות למהות שבנבכי מערכות היחסים בחיי נישואין".

 

דובר קוסאשוולי נולד בשנת 1966 בגיאורגיה – ברית המועצות לשעבר. הוא עלה לישראל בשנת 1972. למד פילוסופיה וקולנוע באוניברסיטת תל אביב ועשה את סרטו הקצר "עם חוקים"  אשר זכה בפרס ראשון במסגרת Cinefundation  בפסטיבל קאן 1999.
בשנת 2001 כתב וביים את סרטו העלילתי הראשון "חתונה מאוחרת "אשר נבחר להציג ב Un Certain Regard  במסגרת הרשמית של פסטיבל קאן באותה השנה.
הסרט "חתונה מאוחרת" זכה בעשרה פרסי אופיר בהם פרס השחקנית, פרס השחקן, פרס הבמאי ופרס הסרט הטוב ביותר.
בשנת 2003 כתב וביים את" מתנה משמים"
בשנת 2008 ביים את "דו קרב" על פי צ'כוב בהפקת דונאלד רוזנפלד – ארה"ב.
בשנת 2010 ביים את סרטו "התגנבות יחידים"ע"פ ספרו של יהושע קנז ובכתיבתם של ראובן הקר ודובר קוסאשווילי.
בשנת 2011 כתב וביים את סרטו "רווקה פלוס".